نمایندگی فروش محصولات گروه بهمن ۱۹۳۹

نمایندگی محصولات گروه بهمن و بهمن دیزل در نیشابور

نمایندگی فروش محصولات گروه بهمن ۱۹۳۹

نمایندگی محصولات گروه بهمن و بهمن دیزل در نیشابور

مزدا 3 جدید - خودرویی متفاوت

 مزدا 3 مدل 2010

NEW MAZDA3 5-DOOR HATCHBACK


مزدا 3 شناخته شده ترین و پر فروش ترین ساخته های مزدا در جهان است . به همین انگیزه نسل نو این ماشین نه تنها میبایست ادامه دهنده راه نسل پیشین که باید اتومبیلی با کیفیتی برتر از نسل پیشین نیز باشد ، با این حال پرسشی که برای بسیاری از دوستداران این اتومبیل به ویژه پس از دیدن نمای جانبی مدل هاچ بک نسل نو مزدا 3 پیش می آید ، این است که آیا این ماشین یک مدل بهینه سازی شده (فیس لیفت ) از همان مزدا 3 نسل پیشین است و یا سخن از اتومبیلی کاملاً نو در میان است ؟ به همین دلیل در آغاز سخن باید یاد آور شویم که نسل نو مزدا 3 در بر دارنده یک اتومبیل کاملاً نو است ، ماشینی که شاید بتواند چون نسل پیشین مزدا 3 بسیاری از رقبا را بر سر جای خود نشاند . از ویژگی راه های جدید بازاریابی مزدا در اروپا این است که نمایندگیهای این خودرو ساز چند روز پیش از معرفی رسمی این ماشین شبی را با نام ( شب مزدا 3 ) برای آشنایان و دوستداران مزدا ترتیب داده بودند . بدین ترتیب چندی پیش مزدا 3 طی مراسمی در نمایندگی های مزدا به دوستداران ویژه معرفی شد .



جهت مشاهده این مطلب برروی ادامه مطلب کلیک کنید ...

 مزدا 3 مدل 2010

NEW MAZDA3 5-DOOR HATCHBACK


مزدا 3 شناخته شده ترین و پر فروش ترین ساخته های مزدا در جهان است . به همین انگیزه نسل نو این ماشین نه تنها میبایست ادامه دهنده راه نسل پیشین که باید اتومبیلی با کیفیتی برتر از نسل پیشین نیز باشد ، با این حال پرسشی که برای بسیاری از دوستداران این اتومبیل به ویژه پس از دیدن نمای جانبی مدل هاچ بک نسل نو مزدا 3 پیش می آید ، این است که آیا این ماشین یک مدل بهینه سازی شده (فیس لیفت ) از همان مزدا 3 نسل پیشین است و یا سخن از اتومبیلی کاملاً نو در میان است ؟ به همین دلیل در آغاز سخن باید یاد آور شویم که نسل نو مزدا 3 در بر دارنده یک اتومبیل کاملاً نو است ، ماشینی که شاید بتواند چون نسل پیشین مزدا 3 بسیاری از رقبا را بر سر جای خود نشاند . از ویژگی راه های جدید بازاریابی مزدا در اروپا این است که نمایندگیهای این خودرو ساز چند روز پیش از معرفی رسمی این ماشین شبی را با نام ( شب مزدا 3 ) برای آشنایان و دوستداران مزدا ترتیب داده بودند . بدین ترتیب چندی پیش مزدا 3 طی مراسمی در نمایندگی های مزدا به دوستداران ویژه معرفی شد .


بدنه :

با اینکه نسل نو مزدا 3 روی پلیت فرم نسل پیشین این اتومبیل ساخته شده ، اما 90 درصد از قطعات شاسی نسل نو این ماشین نسبت به نسل پیشین بهینه سازی شده اند . از سوی دیگر وزن شاسی نسل نو نسبت به نسل پیشین 15 کیلوگرم سبک تر شده است .

ناگفته نماند که در شاسی نسل پیشین تنها 12 درصد فولاد با مقاومت بالا به کار رفته بود در حالی که درصد به کارگیری این گونه فولاد در شاسی نسل نو 28 درصد افزایش یافته شد . بد نیست بدانید که به کارگیری تنها یک کیلوگرم فولاد سبک و با مقامت بالا در جای درست ، میتواند جایگزین 3 کیلوگرم فولاد سنگین وزن شود . مهندسان مزدا برای بالاتر بردن مقاومت پیچشی این اتومبیل در برخی از نقاط شاسی نسل نو فاصله نقطه جوش های شاسی را از 100 میلیمتر در نسل پیشین به 30 تا 60 میلیمتر در نسل کنونی کاهش داده اند .

بیشترین دگرگونی های طراحی مزدا 3 ، در نمای جلو این ماشین به چشم میخورد . در این نما به ویژه جابه جایی جلو پنجره 5 گوش و خندان این اتومبیل از بالای سپر به زیر سپر در جایی که باد گیر سپر جای دارد ، فرم اسپرت ویژه ای به نمای جلو بخشیده است .

به گفته مزدا با اینکه فرم جلو پنجره تا اندازه ای بزرگ به چشم می آید ، اما در این اتومبیل راه ورود هوا به موتور نسبت به مدل پیشین کوچکتر شده سات . این جلو پنجره هم چنین در بردارنده دریچه ای بوده که در سرعت بالا برای پیشگیری از گردش بالای پروانه و بالاتر رفتن مقاومت بدنه در برابر باد باز میشود . فرم کلی چراغ ها و چراغهای مه شکن این اتومبیل نیز دارای شباهت های فراوانی به مزدا 6 دارد . از این گذشته گلگیرهای ورم کرده این ماشین نیز بی شباهت به مزدا RX-8 و مزدا 6 نیست .
 
 
 

فرمی که پیش از این در مزدا 2 نیز به کار گرفته شده و از این پس نیز در دیگر مدلهای این خودرو ساز دیده خواهدشد . در نمای جانبی گرچه فرم ستون C نسل نو مزدا 3 بی هیچ دگرگونی از مدل پیشین قرض گرفته شده ، اما دیگر قسمتهای این نما همگی دارای فرم های جدیدی هستند . در این میان خطوط بالای درها که به گونه ای نشان دهنده سر شانه هایی پهن هستند و در پایان چراغ های عقب را نیز در برگرفته اند و خط کج پایین درهای این ماشین ، زیبایی ویژه ای به نمای جانبی این خودرو بخشیده اند . با این حال شاید تنها نکته منفی طراحی این ماشین در نمای جانبی ، سپر بیش از اندازه بیرون زده عقب آن باشد .

در نمای عقب مزدا 3 بیش از هر چیز چراغهای عقب آن به چشم می آیند . فرم این چراغهای نیز بیش از پیش از این در مزدا 6 دیده شده است .درازا ، پهنا و بلندای مدل هاچ بک مزدا 3 به ترتیب برابر 4460 ، 1755 ، 1470 میلیمتر و فاصله اکسل های آن 2640 میلی متر است . گرچه فاصله اکسل های این ماشین برابر با نسل پیشین بوده ، اما درازای مدل هاچ بک و سدان این ماشین به ترتیب 40 و 120 میلیمتر بیش از مدل پیشین است .

کابین :


گرچه طراحی و کیفیت کلی کابین مدل پیشین مزدا 3 در زمره بهترین های این کلاس بوده ، اما ارگونومی و کیفیت کابین نسل نو این ماشین بسیار بهتر از نسل پیشین مزدا 3 است . در کابین این ماشین نخستین موردی که به چشم میخورد ، جلو داشبورد آن بوده که بی هیچ شباهتی به جلو داشبورد نسل پیشین با برخورداری از یک طراحی نو و ساخته شده از موا پلاستیکی نرم با نو آوری ها خود نمایی میکند . در قسمت نشان دهنده های این ماشین ، شما دو نشان دهنده گرد می بینید که پس قابی گود جاسازی شده اند . در فاصله میان این دو نشان دهنده نیز لامپ های هشار دهنده نیز لامپ های هشدار دهنده سیستم نشان دهنده جای دارند . راننده این اتومبیل با نشستن روی صندلی راننده خود را در کانون کنترل این ماشین می یابد .برای راحتی کار و بخشیدن ایمنی بالا با راننده مزدا 3 ، دسته دنده این ماشین نسبت به مدل پیشین 6 سانیتمتر بالاتر و 3 سانتیمتر نزدیکتر به راننده جا سازی شده است .

از سوی دیسپلی یا صفحه نمایشگر داده های کامپیوتر رانندگی این ماشین نیز د بالاترین نقطه کنسول میانی ، دادهای کار آمدی را در اختیار راننده میگذارد . با اینکه صندلی های سفت و خوب جلو این ماشین از گودی ( 2 سانتیمتری بیشتر از نسل پیش ) مناسبی در قسمت نشیمن گاه و تکیه گاه برخوردارند ، اما صندلی های عقب آن چنان در رده متوسط جای دارند . با این حال راحتی صندلی های عقب نسل نو مزدا 3 با افزایش درازای 5/3 سانتیمتری قسمت نشیمنگاه ، بهتر از نسل پیشین این ماشین است . گنجایش صندوق بار این ماشین در مدل هاچ بک برابر با 340 لیتر و قابل گسترش تا 1360 لیتر و در مدل سدان برابر 430 لیتر است .

موتور و گیربکس :

مزدا 3 با دو پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه بنزینی و 2 پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه دیزل قابل سفارش است . بیشترین توان و گشتاورد پیشرانه 6/1 لیتری بنزینی اتومبیل این آزمایش به ترتیب برابر 105 اسب بخار در 6000 دور و 145 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است . هم چنین شتاب صفر تا 100 کیلومتر و بیشترین سرعت مزدا 3 با این موتور به ترتیب با 2/12 ثانیه و 184 کیلومتر در ساعت و میانگین مصرف سوخت 9/15 کیلومتر بر هر لیتر بنزین است 0 این اتومبیل به گونه استاندارد از بک گیربکس 5 سرعته دستی سود می برد . بیشترین توان و گشتاورد پیشرانه 2 لیتری بنزینی مزدا 3 به ترتیب برابر با 151 اسب بخار و 191 نیوتن متر ، شتاب صفر تا 100 آن 4/10 ثانیه و بیشترین سرعتش 212 کیلومتر بر ساعت است . این پیشرانه با دو گونه گیربکس ، یکی 6 سرعته دستی و دیگری 5 سرعته تیپ ترونیک قابل سفارش است . بیشترین توان و گشتاورد پیشرانه 6/1 لیتری دیزل مزدا 3 که ساخت پژو و سیتروئن است به ترتیب برابر با 110 اسب بخار و 187 نیوتن متر ، شتاب صفر تا 100 آن 6/101 ثانیه و بیشترین سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است .

این پیشرانه به گونه استاندارد از یک گیربکس 5 سرعته دستی سود میبرد . واپسین پیشرانه در بروشور فروش مزدا 3 موتور 2/2 لیتری دیزل ساخت خود مزدا است که یکی از بهترین های موتورهای دیزل در کلاس خود است . بیشترین توان و گشتاور این موتور به ترتیب برابر 185 اسب بخار و 400 نیوتن متر است . هم چنین شتاب صفر تا 100 کیلومتر 2/8 ثانیه و 213 کیلومتر در ساعت است . این موتور به گونه استاندارد از یک گیربکس 6 سرعته دستی بهرمند است .

آزمایش رانندگی :

با اینکه سیستم فنر بندی و بازوهای نگاهدارنده چرخ های نسل پیشین مزدا 3 به گفته بسیاری از آگاهان در کلاس خود از بهترین ها بودند ، اما مهندسان مزدا برای بالا بردن دینامیک رانندگی نسل نو این ماشین ، سامانه مکانیکی نگاهدارنده چرخ ها ، فنر ها و سیستم مکانیکی پایدار کننده چرخ های این ماشین را نیز بهینه سازی کرده اند . دور موتور پیشرانه 6/1 لیتریبنزینی این ماشین به آسانی بالا میرود و تعویض های گیربکس 5 سرعته آن با دقتی در خور نگرش انجام میشود . از این گذشته آوای موتور و چرخ ها که در نسل نخست این ماشین در سال 2004 یکی از دشواریهای آن بوده نیز کمتر از مدل پیشین به کابین راه میابد . با اینکه سیستم فرمان این ماشین نیز از دقت بالایی برخوردار است ، اما به باور من نسل نو مزدا 3 در رانندگی به خوبی نسل پیشین این ماشین احساس میشود . سامانه فنر بندی این ماشین تا اندازه ای سفت ، اما راحت است ، چسبندگی چرخ های آن به راه بالاست و پایداریش در مانورها بسیار پذیرفتنی است که در این زمینه باید سپاسگزار سیستم پایداری الکترونیکی استاندارد این ماشین نیز بود . مزدا 3 در اتوبان نیز اتومبیلی آرام و راحت احساس میشود . در این زمینه به ویژه آرامش کابین بر لذت رانندگی با این ماشین افزوده است .

پایان سخن :

نسل پیشین مزدا 3 اتومبیلی خوب و پر طرفدار بوده و به همین انگیزه فرا نام پر فروش ترین ساخته مزدا را نیز از آن خود کرده است . نسل نو مزدا 3 اتومبیلی بهتر از نسل پیشین است و شاید بتواند برای فولکس واگن گلف نیز دردسرساز باشد . به طور خلاصه درباره نسل نو مزدا 3 میتوان گفت اتومبیلی است با طراحی اسپرت ، کابینی با کیفیت بالا ، بدون زیبایی های آن چنانی ، با رانندگی راحت و پایداری فراوان در مانورها .
 
 
در ادامه از شما دعوت می شود به دیدن تصاویری از این خودروی زیبا ... 
 







__________________






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد